ANIMA’T DONES CINEASTES. REBELS AMB CAUSA – 23 març

La idea de Anima’t Dones cineastes. Rebels amb causa  és visionar una selecció de curtmetratges d’animació dirigit per dones cineastes. Directores de diferents països, cultures, influències i tècniques d’animació. L’animació és un gran art cinematogràfic, i el meravellós treball d’aquestes animadores, i moltes més, és un clar exemple de creativitat, talent i sensibilitat artística.
El pasi de curtmetratges d’animació es realitzarà el dissabte 23 a les 12:00, entrada gratuïta, durant la Festa de Primavera de l’Ateneu Roig.
.
No són curts infantils!!! Són petites obres d’art en moviment.
.
La selecció que veurem és la següent:
.
Història tràgica amb final feliç (História Trágica com Final Feliz) (Regina Pessoa, 2005) Portugal
Tècnica d’animació: gravat sobre plaques de guix.
Fosc curtmetratge de tècnica sorprenent (rascant centenars de plaques de guix), amb una poètica visual i argumental sorprenents. Una noia que se sent diferent i incompresa.
 
Lwas (Mathilde Vachet, 2013) França
Tècnica d’animació: Llapissos de colors sobre negatiu.
“Lwas” significa “Esperits de la religió vudú”. Colorit micro-curt que recupera certa iconografia visual africana, amb música de Sabrina Duval. Cinema sensitiu.
 
El poeta danès (Den Danske Dikteren) (Torill Kove, 2006) Noruega
Tècnica d’animació: dibuixos a mà animats, amb llapis sobre paper, s’escaneja i colorejat digitalment.
Encantador conte existencialista, amb un disseny de dibuix infantilitzat, però amb un rerefons ple de poesia i joia de viure. Un curt sobre com les coincidències ens fan ser qui som, i fins i tot existir. Amb la veu de Liv Ullmann.
 
Britannia (Joanna Quinn, 1993) RU
Tècnica d’animació: Llapis sobre paper.
Una metàfora gamberra i divertida sobre l’imperialisme britànic i la identitat nacional, a partir de la personificació d’un buldog britànic entremaliat.
 
Ànima Negra (Âme noire) (Martine Chartrand, 2001) Canadà
Tècnica d’animació: pintura sobre vidre.
Un retrat pictòric en moviment sobre la memòria dels afroamericans que van ser esclavitzats, una oda a la identitat i l’orgull afro de gran bellesa visual.
 
Quina Llum (What Light) (Sarah Wickens, 2009) RU
Tècnica d’animació: Cut-out amb stopmotion.
Experiment visual, l’animadora juga amb la llum del sol que entra per la seva finestra, la manipula amb retallades realitzades per ella i ho remata amb unes gotetes de stopmotion, un curt petitó però molt creatiu.
 
Googuri Googuri (Yoshiko Misumi, 2010) Japó
Tècnica d’animació: dibuixos amb guixos o plastidecors de colors sobre paper.
Una història senzilla i emotiva, un conte una mica realista, però ple d’imaginació, amb una inevitable tristesa, però amb aquesta màgia de la infància que fins i tot acoloreix la foscor. Una nena només vol jugar amb el seu avi, encara que els adults li demanen que ho deixi descansar, però és ell qui l’anima.
 
This land is mine (Nina Paley, 2012) EUA
Tècnica d’animació: Cartoon 2D.
Retrat mordaç de la història de palestina des dels inicis de la humanitat fins a l’actualitat. Barreja d’una acolorida animació 2D amb molta importància de la música i una visió mordaç i crítica de la societat, un curt molt curt però que reflecteix a la perfecció l’estil i l’univers de Nina Paley, de la que us recomanem el llargmetratge: “Sita sings the blues”.
Anuncis